15. versenyhét – Coca Cola 600 – Charlotte

A NASCAR következő állomása a Charlotte Motor Speedway lesz, ahol megrendezik az év leghosszabb versenyét.

Wright Brand 250

North Wilkesboroban a Truck Series – a Cup Series-zel ellentétben – pontversenyt rendezett. A futam nem volt könnyű egyik pilóta számára sem. Az anyatermészet ismét közbeszólt, annyi eső esett hirtelen, hogy szinte új tavak alakultak ki a North Wilkesboro Speedwayen. Páran bele is ugrottak a vízbe, de szívesebben inkább a versenyre koncentráltak volna. A 81. körig minden rendben ment, aztán egy újabb zuhé miatt másnaprara kellett tolni a folytatást. Szombaton folytatódott is, az időjárás innentől nem szólt bele a futamba. A második itteni versenyen az idei egyik legnagyobb bajnokesélyes, Corey Heim a múltkori fiaskó után újra visszatért a Victory Lane-re. Pályafutása nyolcadik, idei harmadik futamgyőzelmét szerezte North Wilkesboroban. Heim a 186. körös újraindítás során átvette a vezetést Jake Garciatól, majd magabiztos tempóval a verseny végéig az élen tudott maradni.

Heim számára úgy tűnt, hogy be sem fogja tudni fejezni a versenyt. Szombaton másfél óra alatt csaknem 13 cm eső esett a vízelvezetési problémákkal küszködő North Wilkesboro Speedway-en szinte teljesen elmerült Heim #11-ese.

Természetesen reméltük, hogy nem lesz kárunk az esőzés miatt – mondta Heim. – Valószínűleg a legrosszabb pitet választottuk ebben a forgatókönyvben, de nyilvánvaló, hogy soha nem számíthatunk arra, hogy ilyesmi megtörténik.

Életemben nem láttam még ennyi esőt egy óra alatt. Őrület volt, de végül sikerült megbizonyosodnunk arról, hogy nem történt semmi baj, és én biztosan továb tudtunk menni.

A verseny egyik nagy sztárja az #1-esben első NASCAR futamán induló Brenden Queen lett. Queen-t előzetesen is nagy figyelemmel kísérték, a szabadedzésen elért első helye pedig tovább növelte a népszerűségét. Az időmérő nem sikerült jól számára, ott a 26. helyen végzett. A futam során szép lassan előretört a 0,625-ös ovál-tapasztalatának köszönhetően. A 118. körben a pitben gyorsan hajtott, de a büntetés sem állította meg őt. Végül a negyedik helyen futott be.

Ó, ezt nem tudom elhinni – mondta Queen. – Megkaptuk azt a gyorshajtási büntetést. Azt hittem, hogy elégge figyeltem a lámpánál, és ez mégis bekövetkezett – újonc hiba.

De azt mondtam a csapatnak, hogy vissza fogom hozni a lemaradást és így is tettünk.

A versenyen végül hatodikként befutó Christian Eckes továbbra is vezeti a tabellát, mögötte 4 ponttal van lemaradva Corey Heim.

VÉGEREDMÉNYBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

blank
Fotó: Sean Gardner/Getty Images

All-Star Race

Az egymillió dolláros verseny fő eseménye nem a futamon, hanem a leintést követően történt.

Szombaton az eső a Cup Series menetrendjét is felborította. Az arra a napra kiírt heatfutamok törlésre kerültek. Szerencsére vasárnap minden a tervezettek szerint haladt, az All-Star Opent és az All-Star Racet zavartalanul meg tudták tartani. Az Openen Ty Gibbs domináns vezetéssel futamgyőzelemmel kvalifikálta magát a következő versenyre. Gibbsen kívül még a második helyen befutó Bubba Wallace került be az All-Star Racere. A közönség pedig az ötödik helyezett Noah Gragsonnak szavazott bizalmat.

Így tehát kiegészült az All-Star Race mezőnye. Kyle Larson az Indy 500 időmérője után gyorsan repülőre pattant, és időben megérkezett North Wilkesboroba. Biztos ami biztos, a Nascar kb. negyed órával később kezdte meg a verseny előtti procedúrákat.

North Wilkesboron Joey Logano indult az élről és a Penkse pilótáját senki sem tudta megverni, szinte az egész futamot uralva megszerezte a győztesnek járó 1 millió dollárt. Egy körön nem ő állt az élen, a 104. körben Brad Keselowski egyetlen egyszer előrébb volt Loganonál a rajt-célegyenesben.

A versenyen debütáltak az új gumiabroncsok, amik számos lehetőségeket adtak a csapatok számára. A lágy (piros) illetve a kemény (sárga) közül lehetett választani. Logano az egész futamot lágyakkal futotta, az újraaszfaltozott North Wilkesboro nem kezte ki annyira ezeket, így jobb választásnak bizonyult.

Nagyon jó móka, amikor ilyen gyors az autód. Egyszerűen nagyszerű dolog újra a Victory Lane-en lenni. – Mondta Logano, aki 44 futam óta nem tudott nyerni. A pontversenyek szemponjából pedig tovább nőhet ez a sorozat, ha Charlotteban sem győz.

Köszönöm az összes szponzorunk és mindenkinek, aki kitartott mellettünk,jó érzés. Régen volt már. Bárcsak pontokért lett volna, de egymillió dollár még mindig sok pénz, és nagyon jól érzem magam.

Késői kerékcserék után Larson nagy erőre kapott, sorra előzte meg társait, de a harmadik helynél nem tudott előrébb jutni. Az Indianapolisból érkező pilótát végül Chris Buescher az utolsó előtti körben megelőzte. Így sincs oka szégyenkezni, a 20. helyről egészen a 4. helyre jött fel nulla gyakorlással.

A futam első körében már összeakaszkodott Ricky Stenhouse Jr. és Kyle Bush. Az első kanyarokban Stenhouse a kűlső íven autózó Buscht megkoccolta. A kétszeres bajnok nem várt sokáig, a 2. körben visszavágott, és Stenhouse Chevroletjét a falnak lökte, amivel ki is esett a versenyből. Stenhouse bosszúból a #8-as csapat pitjébe leparkolt, de Busch a pályán maradt, így nem tudott vele kiszúrni. Kénytelen volt bemenni a garázsba ezt követően. North Wilkesboroban ha egy pilóta kiesik, annak muszáj a pálya közepén maradnia, hiszen nincs arra lehetőség, hogy kijusson futam közben. Ennek is köszönhető volt, hogy leintést követően nem csillapodtak a kedélyek.

Stenhouse a kaminoknál megvárta Kyle Buscht, és szóba is elegyedtek:

Stenhouse:Menj vissza és nézd meg a visszajátszást, nem értem hozzád. Egyszer sem

Busch:Mindannyian összeértünk

Stenhouse:Te nekimentél a falnak, aztán meg nekem

Busch:Nem hiszem el, de ha ezt történt, akkor rendben

Stenhouse:Menj vissza és nézd meg

Mindeközben Busch vigyorogva figyelte Stenhouse szavait, aki ezt megelégelve bevágott egyet a #8-as pilótájának. A két pilótát a NASCAR biztonsági emberei szedték szét. Busch végül feljutott a kamion hátsó ajtajához, de ő és Stenhouse továbbra is kiabáltak egymással a versenyen történt eseményekről. “Nem érdekel“, zárta le Busch. “Én is ugyanolyan hibás vagyok, mint te!”

Az incidens után Ricky Stenhouse Jr. nyilatkozott a Fox Sportsnak.

Úgy érzem, hogy Kyle és én mindig is nagyon keményen versenyeztünk egymással. Soha nem voltak problémáink. A versenypályán kívül is jól kijövünk egymással. Elég sokat beszélek vele.

Nem tudom, miért volt annyira dühös, hogy az első körben lökdöstem, de nekiment a falnak, majd belém rohant… Amikor beszéltem vele, azt hajtogatta, hogy tönkretettem a futamát, szóval igen, ez határozottan felgyülemlett nála egy kis frusztráció. De tudom, hogy frusztrált, mert már közel sem fut olyan jól, mint régen, és ezt megértem. Mi itt egy egyautós csapat vagyunk; nagyon keményen dolgozunk, hogy minden hétvégén jobbak legyünk, és nagyon jó tervünk volt. Az autónk nagyon erős volt pénteken az edzéseken; alig vártam, hogy az élre állhassak. Azt hiszem, ott megelőztünk néhány autót, és izgatottan vártam az este hátralévő részét, de ő elrontotta.

Az, hogy itt ragadtunk, határozottan nem segített a frusztráción. Ha lett volna alagút, ahol ki tudunk menni valószínűleg már otthon néztem volna a végét. De itt ragadtunk.

Joey Logano 199 kört töltött az élen a 200-ból, de még ígysem ez a legdominánsabb teljesítmény az All-Star Race-ek történetében. Davey Allison 1991-ben 70 körből 70-szer állt az élen.

Mivel ezért a versenyért nem kaptak pontot a pilóták, így a tabella változatlan maradt.

VÉGEREDMÉNY

blank
Fotó: Sean Gardner/Getty Images

Charlotte Motor Speedway

Helyszín: Concord, Észak-Karolina

Épült: 1960

Hossza: 1,5 mérföld (2,41km)

Dőlésszög: kanyarokban 24 fok, egyenesben 5 fok

Kapacitás: 89 000 néző

Eddigi Cup Series futamok száma: 126

Legtöbb pole pozíció: David Pearson – 14 pole

Legtöbb futamgyőzelem: Jimmie Johnson – 8 győzelem

Legutóbbi futamgyőztesek:

  • Ryan Blaney – 2023
  • Denny Hamlin – 2022
  • Kyle Larson – 2021
  • Chase Elliott – 2020
  • Brad Keselowski – 2020
  • Martin Truex Jr. – 2019

Gyártók győzelmei:

  • Chevrolet – 49 győzelem
  • Ford – 32 győzelem
  • Dodge – 15 győzelem
  • Pontiac – 8 győzelem
  • Toyota – 8 győzelem
  • Mercury – 7 győzelem
  • Buick – 4 győzelem
  • Plymouth – 4 győzelem

A Charlotte Motor Speedway és a Coca Cola 600 történetéről bővebben ITT lehet olvasni.

blank
Fotó: David Jensen/Getty Images

NC Education Lottery 200 – Truck Series

Az Xfinity Series után a Truck Seriesben is plusz pénzt lehet összegyűjteni, a Triple Truck Challenge a hétvégi futamon indul el.

A Triple Truck Challenge-t 2019-ben vezették be egy három futamból álló programként, amely a Truck Series versenyzőinek lehetőséget biztosít arra, hogy akár 500 000 dollár bónuszpénzt nyerjenek.

A három verseny bármelyikének győztese 50 000 dolláros bónuszt kap. Ha egy versenyző a három futamból kettőt megnyer, további 150 000 dollárt tehet zsebre. Ha mindhárom futamot megnyeri, félmillió dollárt kap.

A Charlotte Motor Speedway utána World Wide Technology Raceway-en folytatódik (június 1.), majd június 28-án a Nashville Superspeedway-en zárul.

A 2019-es bevezetése óta egyetlen versenyző sem tudta megnyerni mindhárom futamot egy szezonban, hogy begyűjtse az 500 000 dolláros bónuszt.

Az eddigi futamgyőztesek a Triple Truck Challengeben:

2019

Gateway – Ross Chastain

Iowa – Brett Moffitt

Texas – Greg Biffle

2020

Daytona Road – Sheldon Creed

Dover – Zane Smith

Gateway – Sheldon Creed

2021

Darlington – Sheldon Creed

COTA – Todd Gililand

Charlotte – John Hunter Nemechek

2022

Gateway – Corey Heim

Nashville – Ryan Preece

Mid-Ohio – Parker Kligerman

2023

Charlotte – Ben Rhoades

Gateway – Grant Enfinger

Nashville – Carson Hocevar

Dean Thompson triplázik a hétvégén

A NASCAR Truck Series versenyzője, Dean Thompson három versenyen vesz részt a Charlotte Motor Speedwayen. A szokásos Truck Series feladatai mellett Thompson a Venturini Motorsports-szal az ARCA Menards Series versenyén is indul, míg szombat délután a Sam Hunt Racing Toyotájával debütál a NASCAR Xfinity Series-ben.

Thompson útja 650 tervezett mérföldet foglal magában a két nap alatt, de a 2001-es születésű pilóta készen áll arra, hogy elfogadja a kihívást és további tapasztalatokat szerezzen a különböző szakágak között.

Rengeteg munkát fektettem bele – mondta Thompson. – A Venturini, a TRICON és a Sam Hunt srácok mind keményen dolgoztak és segítettek nekem felkészülni erre a hétvégére. Három különböző autót vezetek, de őszintén szólva azt hallottam, hogy az ARCA és az Xfinity autó elég közel áll egymáshoz, szóval elég magabiztosnak érzem magam.

Egy győzelem nagyon sokat jelentene nekem. Az elmúlt héten éjjel-nappal dolgoztam. Charlotte-ra készültem, North Wilkesboro előtt, szóval sokat jelentene a Venturini és a TRICON srácoknak, hogy gyors versenyautókat tudnának nekem adni. Sam Hunt is, de ott más elvárások vannak.

Indulók

blank
Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images)

BetMGM 300 – Xfinity Series

4 Cup versenyzőnek nem elég a vasárnapon megtett 600 mérföld

Kyle Busch, Chase Elliott, Ty Gibbs és Noah Gragson is minimum 900 mérföldet fog teljesíteni Charlotteban

Kyle Busch a Richard Childress Racing #33-as számú Chevroletjének volánja mögé ül majd, hogy a 2024-es szezon ötödik Xfinity Series-indulását teljesítse. Pályafutása során 26 Xfinity Series-indulást teljesített a Charlotte Motor Speedwayen, kilenc győzelmet, 19 ötödik helyezést, 22 top 10-es helyezést ért el, és 1475 kört vezetett – mindez rekordot jelent a pályán.

Chase Elliott a Hendrick Motorsports #17-es számú Chevroletjét fogja vezetni a szezon első Xfinity Series-indulása alkalmával. Eddig öt alkalommal indult a sorozatban a Charlotte Motor Speedwayen, és háromszor végzett az első ötben.

Ty Gibbs a Joe Gibbs Racing #20-as számú Toyota volánja mögött csatlakozik a mókához, és a szezon második Xfinity Series-indulása lesz. Háromszor indult már a sorozatban a charlotte-i pályán, és három első ötös helyezést és egy győzelmet ért el a 2021-es charlottei debütálásakor.

Noah Gragson a #30-as Rette Jones Racing Ford volánja mögé ül majd, a szezon első Xfinity Series-indulása alkalmával. Eddig négyszer indult a sorozatban a charlotte-i pályán, két első ötös és két top 10-es helyezésr ért el.

Hihetetlen sorozat az Xfinity Seriesben – 11 futam alatt 11 különböző győztest avattak a Charlotte Motor Speedwayen

Austin Dillon volt az utolsó, aki megismételte a győzelmét az Xfinity Series-ben a Charlotte Motor Speedwayen. 2015-ben mindkét sorozatbeli versenyt besöpörte. Azóta 10 másik versenyző is feliratkozott a listára, így a különböző győztesek sora 11-re nőtt: Dillon (2015), Denny Hamlin (2016), Joey Logano (2016), Ryan Blaney (2017), Alex Bowman (2017), Brad Keselowski (2018), Tyler Reddick (2019), Kyle Busch (2020), Ty Gibbs (2021), Josh Berry (2022) és Justin Allgaier (2023).

Nem kizárt azonban, hogy a sorozat véget ér, hiszen a hétvégi versenyen három korábbi győztes is rajthoz áll: Kyle Busch, Ty Gibbs és Justin Allgaier.

Indulók

blank
Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images

Coca Cola 600 – Cup Series

Kyle Larson a hétvégén duplaműszakot vállal

Ezen a hétvégén a Hendrick Motorsports versenyzője, Kyle Larson lesz minden idők ötödik pilótája, aki megpróbálja a duplázást, azaz egy napon indul az Indianapolis 500-on és a Coca-Cola 600-on is:

  • John Andretti
    – 1994: Indy 500 – 10. hely, Coca-Cola 600 – 36. hely
  • Robby Gordon
    – 1997: Indy 500 – 29. hely, Coca-Cola 600 – 41. hely
    – 2000: Indy 500 – 6. hely, Coca-Cola 600 – 35. hely
    – 2002: Indy 500 – 8. hely, Coca-Cola 600 – 16. hely
    – 2003: Indy 500 – 22. hely, Coca-Cola 600 – 17. hely
    – 2004: Indy 500 – 29. hely, Coca-Cola 600 – 20. hely
  • Tony Stewart
    – 1999: Indy 500 – 9. hely, Coca-Cola 600 – 4. hely
    – 2001: Indy 500 – 6.hely, Coca-Cola 600 – 3. hely (legsikeresebb ‘Double Duty’)
  • Kurt Busch 
    – 2004: Indy 500 – 6. hely, Coca-Cola 600 – 40. hely

A négy versenyző közül, aki korábban megpróbálta a “The Double”-t, a háromszoros NASCAR Cup Series bajnok Tony Stewart az egyetlen, aki mindkét verseny minden körét teljesítette és a mai napig a legjobb eredményt érte el, amikor az Indianapolis Motor Speedwayen a hatodik helyen végzett, majd később, aznap este a Charlotte Motor Speedwayen a harmadik helyen ért célba.

Kyle Larson már Indy-beli debütálásán is remekül kezdett, 232,846 mérföld/órás sebességével beállította a sorozatban újonc által valaha felállított leggyorsabb négykörös kvalifikációs átlagot. Larson a második sorból, az ötödik helyről indul az Indianapolis 500-on.

Charlotte-ban sem áll rosszul. A kaliforniai születésű versenyző eddig 14 alkalommal indult a Charlotte Motor Speedwayen a Kupa sorozatban, és egy pole-t, egy győzelmet két top 5-ös és négy top 10-es helyezést ért el.

Látható a tendencia, hogy ha az Indy 500-on még remekül is teljesítenek, az 500 mérföldes száguldás, illetve az utána lévő utazás kellőképp lefárasztja a pilótákat, így a Coca-Cola 600-ra már nem marad annyi energiájuk. Külön érdekes lesz Larson esete, aki mindkét versenyen gyors autóval indul, az időmérőn sikerült bejutni a legjobb 6 mezőnyébe, ahol végül egy ötödik helyet ért el.

A szomorú az egészben az, hogy vasárnap délután Indianapolisba rossz időt jósolnak, így a régóta várt duplázás esélyes, hogy nem ebben az évben következik be. Egyébként Charlotteot jelenleg nem veszélyezteti az eső.

300. versenyén indul Chase Elliott

Elliott ezen a hétvégén a Charlotte Motor Speedwayen teljesíti pályafutása 300. NASCAR Cup Series-indulását, ezzel ő lesz a 103. versenyző a sorozatban, aki 300 vagy annál több indulással rendelkezik. Elliott eddigi 299 indulásán egy NASCAR Cup Series bajnoki címet nyert (2020), 19 győzelmet, 98 top 5-öst, 158 top 10-et és 12 pole-t szerzett. Emellett 5226 kört vezetett.

Nem tudom, meddig tart még a karrierem, de szeretném az egészet itt tölteni – mondta Elliott a HendrickMotorsports.com-nak. – Ez volt az egyetlen otthon, amit valaha is ismertem a NASCAR-karrierem során, ami nagyon király. Mindent Ricknek (Hendrick) köszönhetek, a lehetőségeket és az életemet, minden egyes részletet. Nagyon jó móka volt. Nagy dolog számomra, hogy egy ilyen helyet nevezhetek otthonnak, és egy fickónak vezethetek. A 300 (indulás) egy 38 futamból álló szezonban elég őrült gondolat. Régebb óta vagyunk itt, mint gondolnánk.

A hétvége különleges festései EZEN A LINKEN érhetőek el

Indulók

Shane van Gisbergen első másfél mérföldes oválján méretteti meg magát, illetve a charlottei pálya rekordgyőztese, Jimmie Johnson is indul a NASCAR leghosszabb versenyén.

Az oddsok alapján…

A 10 legesélyesebb versenyző a Coca-Cola 600-ra:

  • Kyle Larson – 4,5x
  • Denny Hamlin – 6 x
  • Tyler Reddick – 8x
  • William Byron – 10x
  • Ryan Blaney – 10x
  • Martin Truex Jr. – 11 x
  • Chase Elliott – 11x
  • Brad Keselowski – 11x
  • Christopher Bell – 13x
  • Ty Gibbs – 14x
blank
Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images

Menetrend

Péntek

17:40 – ARCA Menards Series szabadedzés

18:40 – ARCA Menards Series időmérő

19:35 – NASCAR Truck Series szabadedzés

20:05 – NASCAR Truck Series időmérő

21:35 – NASCAR Xfinity Series szabadedzés

22:05 – NASCAR Xfinity Series időmérő

Szombat

0:00 – ARCA Menards Series futam

02:30 – NASCAR Truck Series futam 📺Aréna4

19:00 – NASCAR Xfinity Series futam 📺Match4

23:05 – NASCAR Cup Series szabadedzés

23:50 – NASCAR Cup Series időmérő

Hétfő

00:00 – NASCAR Cup Series futam 📺Aréna4

Tavalyi futam összefoglalója

Extra: 3 fővel bővült a NASCAR Hírességek Csarnoka

blank
Fotó: NASCAR Media

Carl Edwards

Edwards helyettesítő tanárként dolgozott, miközben versenyzői karrierjét űzte. Névjegykártyákat osztogatott ezzel a mondattal:

Ha versenyzőt keresnek, engem keresnek

Edwards gyors Truck Series-sikerei révén teljes munkaidős versenyzőként indult a Cupban és a és az Xfinity sorozatban 2005-ben. Első futamgyőzelmeit mindkét sorozatban a korai Atlanta Motor Speedwayenszerezte Edwards öt egymást követő évben az első két helyen végzett az Xfinity Series tabelláján, beleértve a 2007-es bajnoki címét is, és hét teljes szezon alatt 38 győzelmet gyűjtött össze. A Cup Series-ben 13 év alatt 28 futamot nyert, köztük a Coca-Cola 600-as versenyt. és a Southern 500-at, mindkettőt 2015-ben. Kétszer volt bajnoki második helyezett, köztük a NASCAR történetének legszorosabb, évében, 2011-ben, amikor holtversenyben végül második lett – Tony Stewart mögött.

Ralph Moody

A Massachusettsben született Ralph Moody számára minden egy 1935-ben épített Motel T Forddal kezdődött, amellyel éjszakánként és hétvégenként versenyzett. Miután a második világháborúban alatt tankot vezetett, 1949-ben Floridába költözött, hogy egész évben versenyezhessen. Moody 1956-57 között öt versenyt nyert a NASCAR-kupasorozatban. A mechanikai képzettségű Moody 1957-ben az üzletember John Holmannal közösen megalakította a Homan-Moody Racinget, és ezzel megalapozta a NASCAR egyik legnagyobb csapatát. A Holman-Moody 1957-73 között versenyzett, egymás után nyerte meg a bajnokságot David Pearsonnal (1968-69), és Mario Andrettivel. A sportág néhány legendás alakja a HolmanMoody Racing autóit vezette, köztük a NASCAR Hírességek Csarnokában szereplő Joe Weatherly, Fred Lorenzen, Fireball Roberts, Bobby Allison és Pearson. Összességében a Homan-Moody páros 525 elsőséggel járó indulás során 96 győzelmet és 83 pole-t szerzett.

Ricky Rudd

Rudd 1977-ben az év újonca volt a Cup Series-ben. Több mint egy évtizeden át a NASCAR vasembereként ismert virginiai születésű pilóta tartotta a sorozatos indulások rekordját (788), míg 2015-ben Jeff Gordon meg nem előzte őt. A 906 sorozatbeli indulásával Richard Petty 1185 indulása után a második helyen áll. 32 éves Cup Series karrierje során Rudd 23 győzelmet, 194 top 5-öst, 374 top 10-es helyezést ért el. Emellett 29-szer indult az első helyről. Rudd hat versenyt nyert a Rudd Performance nevű cégével, amelyet 1994 és 1999 között működtetett. A csapat leghíresebb győzelme vitathatatlanul az 1997-es Birckyard 400 megnyerése volt.

Forrás:
ARCA Menards Series, NASCAR Media